ROTEX

Kod towaru: rotex
Kategoria:

Opis produktu

Sprzęgła ROTEX® są skrętnie elastyczne, przenoszą moment jako połączenie kształtowe, nawet w sytuacji zniszczenia łącznika. Występujące podczas pracy drgania i udary są skutecznie tłumione i redukowane. Dwie przystające połówki sprzęgła posiadają na stronie wewnętrznej wklęsłe kły, które są przesunięte obwodowo o pół skoku i tak ukształtowane, że w przestrzeń pomiędzy nimi wstawiony jest łącznik o zębach ewolwentowych.

Aby nie dopuścić do nacisków na krawędziach zębów przy braku osiowości wałów, krawędzie pojedynczych zębów łącznika są zaokrąglone.

Sprzęgła ROTEX® mogą kompensować osiowe, promieniowe i kątowe wzajemne przesunięcia łączonych wałów.

W przeciwieństwie do innych sprzęgieł elastycznych, których elementy pośrednie narażone są na zginanie i które z tego powodu zużywają się szybciej, elastyczne zęby sprzęgieł ROTEX® poddane są tylko naciskowi (patrz rys. obciążenie łącznika). Dzięki temu, zaletą tych sprzęgieł jest znacznie wyższa obciążalność pojedynczych zębów. Pod obciążeniem i przy wysokich obrotach łączniki odkształcają się, dlatego należy przewidzieć odpowiednio dużo miejsca na ich rozszerzanie się (patrz rys. odkształcenie pod obciążeniem).
Kąt skręcenia sprzęgieł ROTEX® dla wszystkich rozmiarów wynosi 5°.
Sprzęgła mogą być montowane zarówno poziomo, jak i pionowo.

 

Łączniki elastyczne

Bezawaryjna praca przewidziana jest w temperaturze od -40°C do +90°C. Krótkotrwałe skoki temperatury do +120°C nie szkodzą sprzęgłom. Dzięki
stałemu ulepszaniu materiałów zastosowanie obecnego łącznika standardowego 92 Shore A jest korzystniejsze w porównaniu ze zwykłymi łącznikami z poliuretanu. Do wyższych momentów obrotowych można stosować łącznik o twardości 95/98 Shore A lub o twardości 64 Shore D-F.

Do rozmiau ROTEX® 90 włącznie, stosowane są łączniki wykonane w postaci jednego elementu. Dla sprzęgieł ROTEX® od rozmiaru 100 do 180, łącznik składa się z elementów DZ i jest to wykonanie standardowe dla tych rozmiarów. Dla niektórych rozmiarów łączniki wykonane w postaci jednego elementu mogą być dostarczane w przyszłości opcjonalnie.

Łączniki elastyczne są bardzo odporne na ścieranie, działanie oleju, ozonu i na starzenie się, odznaczają się także odpornością na hydrolizę (doskonałe w klimacie tropikalnym).

Tłumienie wewnętrzne łącznika chroni napęd przed przeciążeniem dynamicznym.

 

ROTEX® Standard

https://www.sprzegla.eu/data/_uploaded/image/pool/produkte/kupplungen/rotex/images/rotex-std1_182x156_t_pur.jpg

 

  • bezobsługowe, łatwe w montażu
  • zakres temperatur pracy od -40ºC to +100ºC, chwilowo do +120ºC
  • kompensacja odchyłek: kątowej, promieniowej i poosiowej
  • krótkie terminy dostaw dla wykonań:
  • – piast z otworami w tolerancji H7, rowek wpustowy JS9 wg DIN6885/1
  • – piast z otworami calowymi i stożkowymi do pomp hydraulicznych
  • na życzenie otwory z wielowypustem wg DIN i SAE
  • wykonania przeciwwybuchowe zgodnie z unijną dyrektywą 94/9/EG

 

 

ROTEX® nierdzewne

alt

  • materiał 1.4305; 1.4571
  • do zastosowań w agresywnym środowisku
  • typowe zastosowania:
  • przetwórstwo spożywcze
  • przemysł papierniczy i drukarski
  • przemysł tekstylny
  • oczyszczalnie ścieków
  • myjnie samochodowe
  • przemysł chemiczny i farmaceutyczny
  • morskie jednostki pływające

ROTEX® AFN

alt

  • wykonanie z podwójnym kołnierzem typu AFN w szczególności do ciężkich maszyn
  • montaż i demontaż możliwy po przemieszczeniu łączonych maszyn prostopadle do osi sprzęgła
  • wymiana łącznika elastycznego bez potrzeby przemieszczania łączonych maszyn
  • materiał: część 4N – stal, część 3Na – GGG-40 (żeliwo sferoidalne)
  • wykonanie przeciwwybuchowe zgodnie z unijną dyrektywą 94/9/EG

ROTEX® A-H

alt

  • montaż / demontaż przy użyciu tylko 4 śrub
  • wymiana łącznika bez konieczności przesuwania strony
    napędzajacej i napędzanej (np. silnika i pompy)
  • możliwe kombinacje piast z rowkiem wpustowym i piast bez
    rowka, montowane promieniowo
  • wymiar E1 dla wykonania AFN = wymiar E1 dla wykonania A-H
  • otwory gotowe wg ISO, tolerancja H7,
  • rowki wpustowe wg DIN 6885 / 1 – JS9

ROTEX® BFN

alt

  • wykonanie z pojedynczym kołnierzem typu BFN w szczególności do ciężkich maszyn
  • montaż i demontaż możliwy po przemieszczeniu łączonych maszyn prostopadle do osi sprzęgła
  • rozłączenie sprzęganych maszyn przez wykręcenie śrub montażowych sprzęgła
  • materiał: część 4N – stal, część 3Na – GGG-40 (żeliwo sferoidalne)

ROTEX® CN

alt

  • CF = wykonanie kołnierzowe do ciężkich maszyn
  • połączenie = kołnierz – wał
  • materiał: część 3b GGG – 40
  • dla małych odległości montażowych
  • rozmiary podstawowe od 24 do 100; na życzenie 110 – 180

ROTEX® CNF

alt

  • CFN = wykonanie kołnierzowe do ciężkich maszyn
  • połączenie = kołnierz – wał
  • dla małych średnic zewnętrznych
  • dla małych odległości montażowych
  • materiał: część 3b GGG – 40
  • rozmiary podstawowe od 24 do 100; na życzenie 110 – 180

ROTEX® DF

alt

  • DF = wykonanie z podwójnym kołnierzem do ciężkich maszyn
  • montaż sprzęgła oraz wymiana łącznika elastycznego bez potrzeby przemieszczania maszyn
  • dla bardzo małych odległości między wałami
  • materiał: część 3b GGG – 40
  • rozmiary podstawowe od 24 do 100; na życzenie 110 – 180

ROTEX® DFN

alt

  • DFN = wykonanie z podwójnym kołnierzem do ciężkich maszyn
  • montaż sprzęgła oraz wymiana łącznika elastycznego bez potrzeby przemieszczania maszyn
  • dla bardzo małych odległości między wałami
  • dla małych średnic zewnętrznych
  • materiał: część 3b GGG – 40

ROTEX® DKM

alt

  • dwa łączniki z elementem środkowym – kompensacja większych odchyłek kątowych
  • lepsze właściwości tłumiące przez zastosowanie dwóch łączników
  • niewielkie siły przywracające
  • typ DKN: dla małych odległości między wałami
  • większa cichobieżność przy ekstremalnych odchyłkach

ROTEX® ZS-DKM-H

https://www.sprzegla.eu/data/_uploaded/image/pool/produkte/kupplungen/rotex/images/rotex-zs-dkm-h_182x156.jpg

  • elementy pośrednie (6x) do długości 250 mm, dostępne w krótkim czasie z magazynu w Niemczech
  • montaż / demontaż przy użyciu tylko 4 śrub
  • lepsze możliwości kompensacji odchyłek, dzięki dwukardanowej budowie
  • pozostaje skrętnie symetryczne w przypadku wystąpienia odchyłek
  • dobre właściwości tłumiace (redukcja hałasu)
  • niewielkie siły przywracające – wydłużona żywotność części współpracujących (łożyska, uszczelki, itp.)
  • otwory gotowe wg ISO, tolerancja H7,
  • rowki wpustowe wg DIN 6885 / 1 – JS9

ROTEX® ZR

https://www.sprzegla.eu/data/_uploaded/image/pool/produkte/kupplungen/rotex/images/rotex-zr_182x156.jpg

  • do połączenia wałów przy znacznych odległościach między nimi
  • kompensacja większych odchyłek promieniowych
  • lepsze właściwości tłumiące przez zastosowanie dwóch łączników
  • z łącznikami typu GS – wał pośredniczący łożyskowany

ROTEX® ZWN

alt

  • do połączenia wałów przy znacznych odległościach między nimi
  • rozwiązanie dwukardanowe umożliwia kompensację dużych odchyłek promieniowych
  • dwukrotnie wyższy kąt skręcenia
  • wał pośredni centrowany za pomocą wahliwego łożyska ślizgowego
  • typ ZWNV: do pracy w pionie z łożyskami oporowymi, na życzenie karta katalogowa nr: 5020/000/027-760390

ROTEX® SD

https://www.sprzegla.eu/data/_uploaded/image/pool/produkte/kupplungen/rotex/images/rotex-sd-kpl1_182x156.jpg

  • sprzęgło przełączalne do zastosowania w urządzeniach
    mechanicznych
  • łatwe załączanie lub rozłączanie napędu w czasie postoju
  • możliwość łączenia w zestaw piasty ruchomej oraz pierścienia ślizgowego i dźwigni przełączającej
  • piasty ruchome z otworami wstępnymi, siła przełączania musi zostać ustawiona po wykonaniu otworu gotowego
  • inne rozmiary na życzenie, karta nr M 370266
  • kompletny mechanizm przełączający składa się z:
  • dzielonego pierścienia ślizgowego z brązu, widełek, łożyskowanego wałka z dźwignią

ROTEX® BTAN

https://www.sprzegla.eu/data/_uploaded/image/pool/produkte/kupplungen/rotex/images/rotex-btan1_182x156.jpg

  • sprzęgło BTAN z bębnem hamulcowym do montażu w hamulcu dwuszczękowym wg DIN 15431/15435
  • każdy typ sprzęgła można łączyć z rożnymi wielkościami bębna lub tarczy hamulcowej
  • maksymalny moment hamowania nie może być większy niż maks. moment przenoszony przez sprzęgło
  • typ BTAN – możliwe modyfikacje wg życzeń klienta

ROTEX® SBAN

https://www.sprzegla.eu/data/_uploaded/image/pool/produkte/kupplungen/rotex/images/rotex-sban1_182x156.jpg

  • sprzęgło SBAN z tarczą dla hamulca tarczowego
  • każdy typ sprzęgła można łączyć z rożnymi wielkościami bębna lub tarczy hamulcowej
  • bęben lub tarczę hamulcową należy osadzić na tym końcu wału, na który działa większy moment bezwładności
  • maksymalny moment hamowania nie może być większy niż maks. moment przenoszony przez sprzęgło
  • typ SBAN – możliwe modyfikacje wg życzeń klienta